Om MDT

Mekanisk Diagnostik og Terapi er en metode, hvor vi ved hjælp af gentagne bevægelser i en retning, forskellige stillinger eller belastninger i stillinger vil forsøger at påvirke dit problem.

Hvis du f.eks. har smerter i ryggen der stråler ned i dit ben, vil vi forsøge at finde en retning, hvor gentagne bevægelser flytter smerten tilbage mod ryggen. Dette fænomen kalder vi centralisering. Det har vist sig, at behandling, der forårsager centralisering af dine smerter, er den bedste indikator for at du gør det rigtige.

Vores undersøgelse vil i høj grad dreje sig om at  lære dig, hvordan du ved at udføre specifikke vævsbearbejdende øvelser hjemme, kan reducere dine gener på kort tid.

Det har vist sig ved gentagne studier, at 90 % af akutte skader er hurtigt reducerbare . Ved kroniske tilstande er 50% hurtigt reducerbare. Det kræver dog, at du bliver instrueret i at gøre det rigtige. Ved at vælge en fysioterapeut med Diploma i MDT, er du sikret den højeste kompetence til at tolke og instruere dig i, hvordan du hurtigst muligt kommer tilbage i arbejde. Som det vigtigste vil du blive undervist i, hvad du kan gøre for at minimere sandsynlighed for at dine smerter kommer igen.

Falder du uden for gruppen af hurtigt reducerbare bevægeapparats – problemer, har vi lang erfaring og gode løsninger – men du må regne med at din problemstilling vil tage længere tid at komme over.

Vi glæder os til at kunne hjælpe dig!

Ønsker du mere information om den videnskabelige dokumentation for MDT se: WHITE PAPER

Kontakt information

Åbningstider Juli